Příběh pečeného čaje

Myšlenka Pečeného čaje nám proběhla hlavou poprvé už před 8 lety. Měli jsme s ním utkvělé vzpomínky a pocity z dětství, zejména, co se našich babiček a dlouhých zimních večerů týká. Byly to chvíle pohody, dětské bezstarostnosti a dlouhého povídání, které jsme milovali. Babička velmi často na stůl položila zavařovací sklenici, ze které nabrala 2 lžíce Pečeného čaje (koncentrátu) a zalila je horkou vodou. Vzpomínám si, že jsme nikdy nezůstali jen u jednoho šálku.

Když nás zajímalo, odkud má vůbec recept na její vynikající „čaj“, odpověděla nám, že stejně jako tu teď sedíme my, sedávala tu se svou babičkou během svého dětství i ona.

Začali jsme tuto myšlenku rozvíjet více a zjistili, že tento způsob konzervování byl v minulosti naprosto běžnou záležitostí. To bylo v dobách, kdy ještě neexistovaly žádné ledničky a mrazáky, a jednalo se tak o jeden ze způsobů, jak přes zimu uchovat ovoce. Avšak s příchodem moderní technologie a možností započala tato tradice upadat, přeci jen se jednalo o poněkud náročnější způsob oproti pouhému otevření a zavření mrazáku.

Při uvědomění si všech těchto skutečností nám přišla jako velká škoda, že tomu tak je. Takto se zrodila myšlenka obnovení této tradice! A začali jsme vyrábět na základě „starých principů“ – kvalitní suroviny bez „moderních“ konzervantů a barviv. Trvalo téměř rok, než se nám podařilo výrobu dostat na požadovanou kvalitu a úroveň. Museli jsme splnit naše předsevzetí – vyrábět tento produkt dle původní receptury, avšak bez umělých konzervantů či barviv. Abychom mohli vůbec začít uvádět tento produkt na trh, museli jsme přijít na ideální způsob výroby, díky kterému se naše čaje nebudou kazit a budou mít dlouhou trvanlivost, což bylo nejtěžší právě po stránce výroby. Tímto tajemstvím byla správná teplota, délka pečení a zejména jeden malý detail při postupu výroby, ale ten už si necháme pro sebe! :)

Jedním ze zlomových okamžiků v našem podnikání se stal nápad přijít na trh s malým jednorázovým balením o objemu 55 ml. To nám otevřelo cestu k zákazníkům z více pohledů. Pečený čaj funguje jako ideální malý dárek. Dárek, který člověka potěší, dárek který ho vrátí na 15 minut zpět do svého dětství a není to žádná další zbytečnost, ze které je potřeba utírat prach a bát se ji vyhodit pro případ návštěvy dárců! Pro obchodníky, je to produkt, který má dlouhou trvanlivost, je nenáročný na skladování a co je hlavní – má již svou pravidelně vracející se klientelu!